tisdag 27 november 2007

?!%%#&€/(&(=/&%??%∞?font!

ÅH! Drygt, jag kan bara inte hitta en font jag letat efter sen jag i slutet av somras.

Kommer ni ihåg reklamen för Expressens bokklubb? Tanken med bokklubben är att samla ihop en hel radda klassiker med allt ifrån Lagerlöf til Camus. De har dessutom packeterat dessa storslagna klassiker i en underbar form. En form som går från lila, genom blått, till grönt.

Men nu till min stora frustration.
Reklamen.
Fonten. Vad heter den??? Hur hittar jag den?? Vart får tag tag på den?? Kostar den?? AH!






Fina former. Gladigt och sofistikerat.



Som om det inte vore nog.
Nu använder även Cubus den mystiska krumeluriga snittet till julreklam.







Ge mig den i julklapp?



Tycker även att den påminner om den fantastiska typon till Maria Langs bok Vitklädd med ljus i hår (Som jag tiggde till mig och rev loss från en av mammas böcker, felåt).
















Maria Lang
Stockholm : Norstedt, 1981 ; (Malmö : Skogs kartograf.)

Inga kommentarer: